Søk i denne bloggen

lørdag 5. november 2011

Ukas søte

I dag har jeg prøvd å bake kakekuler, eller Cake pops som folk kaller det. Dette bakefenomenet har blitt super-popis blant bakeglade damer over hele landet og dersom du søker det opp, finner du mange oppskrifter og bilder, spesielt fra forskjellige bloggere. Greia er at man lager sjokoladekake som man smuldrer opp og blander sammen med glasur eller tykk sjokoladesaus. Da får man en seig, klissete deig som man kan forme kuler av. Kulene settes på pinne og dyppes i smelta sjokolade, for deretter å rulles i strøssel. Til slutt putter man dem i kjøleskapet til sjokoladetrekket har stivna.

Mitt første forsøk ble ikke helt vellykket. Jeg hadde litt lite glasur, så deigen ble ikke klissete nok. Dessuten brukte jeg en sjokolade som var veldig tykk og dermed ble det et skikkelig knot å dyppe kulene. Jeg måtte bruke en skje for å få sjokolade rundt hele. Neste gang skal jeg kjøpe en annen type sjokolade, eller evt. ha delfiafett e.l. å blande i, slik at massen blir mer tyntflytende. Resultatet ser ihvertfall ganske ok ut. Og forhåpentligvis blir smaken god også.









M ;)

2 kommentarer:

  1. Imponerende. Ser gode ut!

    SvarSlett
  2. Takk, takk!
    De ble faktisk veldig gode også, da de først var ferdige. ;)

    SvarSlett