Søk i denne bloggen

torsdag 24. februar 2011

Rockabilly er kult.


I går så jeg på en episode av 3 bryllup på tv3 sine nettsider. Programmet går, kort fortalt, ut på at man følger bryllupet til tre forskjellige bruder man, tirs og ons. Brudene får gå i hverandres bryllup og skal gi poeng for bl.a. festlokalet, brudekjolen, maten og helhetsinntrykket. Torsdag kåres det en vinner av disse tre. Vinneren premieres med bryllupsreise. Episoden jeg så i går var fra tirsdag, tror jeg. Paret som gifta seg var fra Hamar og kjørte skikkelig rockabilly-stil. Jeg er så innmari facinert av dette og ble ikke mindre interessert etter å sett programmet. Alle gjestene var også kledd i 50-talls rockabilly-stil. For noen kule folk!

Dette førte til at jeg fikk lyst til å prøve å ordne håret mitt i denne stilen i dag. Og da jeg hadde bestemt meg for å ordne håret sånn måtte jeg nesten sminke meg i litt samme gata. Og da ble det litt teit å sette på seg noe av det eg vanligvis går i. Dermed fant jeg fram snekkerbuksa mi og en rutete skjorte. Og vips, rockbilly-Marte var klappet og klar for jobb. Kjempemorsomt å prøve noe helt nytt.

M ;)

4 kommentarer: