Søk i denne bloggen

torsdag 24. februar 2011

Kurskveld og trening, onsdag

I går hadde jeg Roede-kurskveld 7 av 8. Veldig rart at neste onsdag er siste kurskveld i denne perioden. Heldigvis starter jeg opp igjen med kurs allerede onsdagen etter, altså 09.03.
Temaet på kurset i går var bl.a. "veien videre". I tillegg hadde jeg jo tatt med meg rockeringen min. Jeg både demonstrerte og lot deltakerne prøve. I helga har jeg tenkt til å ta med meg rockeringen på nattevakter, slik at jeg kan rocke på meg smal midje samtidig som jeg slår ihjel litt tid.

Mine notater og bøker ligger klart til Ung-kurset.


Hadde med rockeringen min
Før kurset hadde jeg PT-time på Elixia. Da varmer jeg opp i 10-15 min. på ellipse/sykkel/tredemølle og deretter har vi 30 mintter beinhard styrketrening. Dette gir ikke så store utslag på skrittelleren selvsagt, men det er jo kanonbra for helsa allikevel. NOe som derimot hjalp meg til å vippe over den daglige anbefalingen på 10 000 skritt per dag var at jeg gikk t/r kurslokalet mitt som er en halvtime (i bakke) unna hjemme. Kan jo nevne at jeg dro på en grisetung trillebag oppover bakkene også.

Gårsdagens resultat
Mine strabaser oppover og nedover Lillehammers bakker føltes slitsomme, men jeg fikk det dårligste resultatet jeg har hatt på skrittelleren siden jeg begynte å bruke den. Det har jeg gjort noe med i dag skal jeg si dere!

M ;)

2 kommentarer:

  1. Skal du ikke ha sånn nettkurs, da..? Jeg trenger deg til å hjelpe meg med detta her, det er så vanskelig alene, men så innmari langt til Lillehammer!

    SvarSlett
  2. Linemor har fått svar på facebook.
    Skulle noen andre tilfeldignvis være inne og se på kommentaren og lure på det samme kan jeg svare at jeg ikke har internettkurs, men at det finnes!
    ;)

    SvarSlett