Søk i denne bloggen

fredag 3. desember 2010

Vår dag.

Kjempefornøyd, litt kald, gutt på første sete i bussen. Klar for bading.

En liten pause i all badinga. "Kongfri" er digg.

Vel nede etter tiende turen i sklia.

Hopp!

Odin har det som fisken i vannet.

Etter fire timer i bassenget kan enhver bli sliten og trøtt.

I dag har jeg storkost meg sammen med Odin fra morgen til kveld. Vi gikk til stasjonen for å ta bussen til Jorekstad. ettersom vi kom bare fem minutter etter åpningstid hadde vi nesten alle bassengene for oss selv den første halvtimen. Det var ålreit, for da kunne vi bli litt kjent der på nytt. Vi fikk låne litt badeleker og storkoste oss. Inkludert en liten matpause var vi i svømmehallen i 4,5 t. Bussturen fra Jorekstad og tilbake til Skysstasjonen tar i overkant av en halvtime, og Odin, som sa at han fortsatt var våken og opplagt etter badinga, sovna med en gang vi hadde satt oss. Mot slutten av turen kom det på en dritsøt gammel mann som fortalte om da han var fem år, i 1933. Om da melkemannen leverte melk hver kveld og barna kunne leke ute, uten tilsyn. Da vi skulle av fikk jeg ikke vekket Odin, så jeg måtte bære ham ut. Ute på plassen foran alle bussene fikk jeg liv i ham igjen, og vi gikk hjem. Her har vi bare tatt livet med ro. Sett Jul på Månetoppen en gang til, lekt litt med bamsene hans og prøvd oss på to runder "Gjett hvem". En toppen dag med andre ord.

M ;)

1 kommentar:

  1. Sista from the same mistadesember 03, 2010

    Ser ut som dere har hatt det helt topp. Syns det var litt gøy å se først på det bilde av Odin nederst i sklia for så å se på det neste hvor han hopper. På det i sklia ser han egentlig skikkelig liten ut, også kommer det andre og da ser han kjempestor ut. Kult!
    Forøvrig er jeg også litt misunnelig. Ser til at dere har det super dupert!

    SvarSlett