Søk i denne bloggen

søndag 17. oktober 2010

Utehelg.


Jeg har hatt to skikkelig fine dager hjemme på Bjørkelangen. I går våkna jeg i Guros leilighet i Oslo, men dro ganske tidlig derfra. Var på Bjørkelangen før 12.00 og ble møtt av verdens fineste nevø som var klar for sprell. Vi tok oss en tur bort i sentrum for å handle litt greier, titte i lekebutikken og spise lunjs på "Baker`n". Blant annet var vi innom matbutikken for å handle inn div. til søndagens skogstur.
Etter en liten stopp hjemme med alle varene gikk vi ut igjen. Det var helt fantastisk høstvær som vi ikke ville gå glipp av. Derfor satte vi oss på hver vår sykkel og tråkket oss til Bjørkelangen skole. Der rakk vi å teste ut alt av lekestativer og husker, samt den fine ballbingen. Vi lekte i nesten to timer før vi dro tok syklene fatt og satte snuta mot Stasjonesveien. Lørdagskvelden ble som rolige, familiekvelder bør være, med taco og Skal vi danse.


I dag var det tid for den årlige høst-turen, en tradisjon jeg startet for tre år siden. Det var altså fjerde året på rad at vi har pakka sekken med nistemat og snæøt på turskoa for å nyte natur og hverandres selskap. Odin, Guro, mamma, pappa, mormor, morfar og bestefar var den opprinnelige gjengen som skulle være med i år. I tillegg var mormors venninne, Ingrid, med. Vi kjørte bil et stykke opp, før vi gikk videre, til Stigtjern. Det blir for langt for en 5-åring å gå hele veien. Der tente vi bål og fant fram nistemat. Odin og Guro tok med seg speiderkniv og fant noen fine pinner til pølsegrilling. Selv om det var lave temperaturer i dag kunne vi ikke hatt bedre vær. Det er fjerde året, av fire, med blå himmel og sol. Vi storkoste oss.

Jeg har også fått tid til å ta turen innom JMs (og mine på en måte) nevø og niese og min svigerinne i kveld. Det var altfor lenge siden jeg hadde sett dem. Det var innmari hyggelig å få tid til å sitte ned en stund og skravle. Jeg fikk tilogmed overvære kveldsbadet til ungene. Sånt er stas for en tante. etter fire timer dro jeg hjem. Og vips så er helga ferdig for denne gangen. I morgen drar jeg tilbake til Lillehammer. Der venter kjæreste,  matematikk, Grete Roede-kurs og litt julegavehandling (prøver å starte tidlig for en gangs skyld, og har allerede(?) kommet igang).

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar