Søk i denne bloggen

lørdag 16. oktober 2010

Oslo-fredag.

Jeg fikk lyst til å kjøre 50-tallsstil. Både i klesveien og makup: Sort våtliner og blodrøde lepper.

Etter innspilling torsdag gikk jeg hjem. Der hadde jeg en halvtime på meg til å pakke bagen for en langhelg i Oslo/på Bjørkelangen. Jeg tok toget til Oslo for å være hos Guro. Egentlig hadde jeg tenkt til å dra tidlig, slik at jeg hadde hele torsdag og hele fredag i Oslo. Men på grunn av at jeg ble fast statist måtte jeg være tilstede hele tiden det var innspilling og fikk ikke dratt før. Ti på ni var jeg framme på Oslo S. Guro og jeg fikk et par timer på oss til skravling før vi slokna. Fredag dro jeg til Manglerud for å være sammen med Karethe, en god venninne som jeg ble kjent med i 1.klasse på allmennlærer. Jeg dolla meg opp i 50-tallsstil og tok banen til henne for å spise lunsj. Det ble også tid til en tur på det nyåpna Lambertseter senter. Mia, Karethes datter, var også med da. Henne var det morro å se igjen, fordi jeg ikke har sett dem siden august. Mia er snart ett og et halvt år. Hun er utrolig søt og kjempemorsom. Guro kom og var også med.

På kvelden dro vi i visitt til kusina vår og kjærsten som fikk en sønn på tirsdag. Han heter Sebastian og var nydelig. Dessuten lukta han veldig godt, sånn som babyer pleier å gjøre. Etter noen timer der kjente vi sulten komme. Men først måtte vi innom Oslo City for å finne bursdagsgave til storesøster. Noe som for en gangs skyld, og heldigvis, gikk ganske fort. Vi klarte heller ikke å motstå fristelsen det var å gå innom Mac sin avdelig på Estetique (Unnskyldning: Guro hadde gavekort). Der ble vi begge sminket av en superflink makeup-artist. Stas! Men litt rart å senere komme på indisk resaurant ikledd olabukse, joggesko og parkas, med ansiktet fullt av festsminke. Uansett ble det bare take away, så resten av kvelden tok vi i sofaen.

M ;)

1 kommentar:

  1. Lookin' gooood, Miss Marta!! ;) Høres ut som du har en koselig helg!

    SvarSlett