Søk i denne bloggen

fredag 17. april 2009

Ja! Lærer vil jeg bli.


I dag har jeg hatt siste dag i praksis. Vi avslutta dagen med en photo story som jeg har laget fra utedagen vi hadde før påske. Elevene fikk hver sin lollipop som de koste seg med mens de så på bildene på storskjerm (smart-boarden). Øvingslærer fikk en orkidè i potte, samt et kort.
Overemosjonell som jeg er, fikk jeg selvsagt verdens største klump i halsen da vi skulle takke for oss. Alle elevene gav oss store klemmer, og noen av dem gråt. Det er utrolig hvor knytta man blir til disse barna etter bare fire uker. Jeg kommer til å stikke innom titt og ofte for å hilse på!

Dette har vært min fjerde praksisperiode. Tidligere har jeg vært to perioder i en 7.klasse og en i 9.klasse. Denne perioden var, som sagt, i 2.klasse. Jeg har hatt lyst til å bli lærer helt siden jeg begynte på videregående. Men nå er jeg helt, helt sikker på at det er det rette for meg. Å være lærer er et stort ansvar og en kjempeutfordring. Spesielt nå som læreryrket har så mye fokus. (Feil fokus spør du meg). Lærere er nødvendige og viktige. Det er et yrke som er avgjørende for alle andre yrker. Jeg har veldig lyst til å bli en god lærer. Det tror jeg at jeg kan klare.

Jeg GLEDER meg til å bli lærer. Hurra!

2 kommentarer: