Søk i denne bloggen

torsdag 20. oktober 2011

Martes liksom-rømmegrøt


Noen ganger fører tilfeldigheter til at jeg kommer på helt nye oppskrifter. Dette kan vel knapt kalles en oppskrift, ettersom det er veldig enkle greier, men det er ihvertfall noe du antakeligvis vil like dersom du er glad i rømmegrøt. Selv digger jeg rømmegrøt, men spiser det veldig sjeldent siden det er veldig kaloririkt. Derfor ble jeg veldig fornøyd da jeg plutselig hadde laget meg noe som lignet på smak. Jeg var på jobb og skulle spise havregrøt. Siden jeg var så innmari sulten bestemte jeg meg for å ta en yoghurt mens jeg venta på at grøten skulle bli ferdig. Vanligvis pleier jeg å kutte opp frukt i yoghurt naturell, men jeg hadde ikke frukt tilgjengelig. Jeg hadde laget en blanding av sukrin (smaker og ser ut som sukker, men har null kalorier og gir null GI, i tillegg er det naturlig fremstilt) og kanel som jeg skulle ha på grøten. Denne tok jeg litt av oppi yoghurten, bare for å prøve. Vips, så hadde jeg liksom-rømmegrøt.

Prøv det!
M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar