Søk i denne bloggen

torsdag 20. oktober 2011

Fornuftig om kosthold og karbohydrater

Alle som leser et snev av aviser og/eller ser på TV må ha fått med seg alle debattene og sakene om lavkarbo de siste ukene. Dagbladet og VG skriver positivt og negativt om dietten om hverandre: "Lavkarbo er farlig for deg"... "Dette er nøkkelmatvarene for deg på lavkarbo".. Folk som kjenner meg vet at jeg absolutt ikke spiser lavkarbo, men man kan kanskje si at mitt kosthold er karboredusert. Jeg velger grove kornvarer, grov pasta og fullkornsvarianter der det lar seg gjøre. Dessuten kutter jeg ned på mat/godis med sukker. Kostholdsdebatten engasjerer meg og jeg har hatt litt lyst til å lage et innlegg om hva jeg mener, tenker og vet. Det trenger jeg ikke å gjøre, for noen har allerede gjort det. En av bloggene jeg leser fast blir skrevet av 24 år gamle Karoline. Hun har utdanning innenfor ernæring og er selvstendig næringsdrivende og jobber for tiden med Opplysningskontoret for brød og korn. Bloggen hennes handler om trening og kosthold og hun poster masse fristende oppskrifter. En blogg verdt å lese. Ta deg i det minste tid til å lese det nevnte innlegget om lavkarbo på a la Karoline.

M ;)

2 kommentarer: