Søk i denne bloggen

søndag 26. juni 2011

Kristin + Torkil = Sant

Gjestene står klare til å ta imot det kommende ekteparet

Brudepike, brud og brudgom har ankommet brygga i Son

Snart mann og kone

Selve vielsen

Rette ektefolk

Det er helt sant

Hefte med noen linjer om hver av gjestene

Oppe på stolene sine og kysser

Felespiller

Sjølveste bryllupskaka

Akkurat sånn som det skal være

Topp stemning

Modern og meg

Mormor og morfar er de flinkeste på dansegulvet

Guro, morfar, meg og Heidi

Søstrene sisters. Fotograf: Jan Erik Waagene i liggende format
For et nydelig bryllup jeg har deltatt i(!):

Lørdag var selveste bryllupsdagen. Guro og jeg starta den med frokost på hotellet. Deretter dro vi til festlokalet for å hjelpe til med siste finpuss sammen med Ingrid (kusine) og Emil (hennes sønn). Der ble vi helt til det var dags for å ordne oss selv. Klokka 15.00 dro vi til Son og møtte de andre gjestene. Brudeparet skulle ankomme med båt, derfor gjorde vi oss klare for å ta dem imot nede ved brygga.

Til tonene av Star Wars theme-sang steg de ut av båten og gikk mellom oss. Vielsen foregikk i trappeoppgangen i Spinnerigårdens bakgård. Guro og jeg var heldige og fikk se fra naboens balkong. Derfra kunne jeg ta gode bilder. Brudgommen var veldig rørt, men det var han absolutt ikke alene om. Vielsen var helt nydelig.

Middagen ble avholdt i Seilerforeningens lokaler like bortenfor. Vi var 70 personer til bords. Kafé Oliven stod for maten. Digg tapas. Vi satt ved bordet i ca. 5 timer. Det var massevis av gode taler og noen musikalske innslag. Vi ble overrasket av en utrolig dyktig felespiller og av deler av Mannskoret, som Torkil synger i. Desserten var bryllupskaka. Tradisjonen tro tok brudeparet det første stykket sammen. Flere tradisjonelle innslag fulgte med kasting av brudebuketten og brudevals. For min del var det slutt på festlighetene i 02.00-tida.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar