Søk i denne bloggen

fredag 13. mai 2011

Nasjonaldagen nærmer seg


Da jeg komfirmerte meg, for ca. 100 år siden, fikk jeg bunad av mamma og pappa. Det er en blå/grønn romeriksbunad som jeg er utrolig stolt av. Hver gang jeg har den på meg føler jeg meg skikkelig fin. Da jeg var hjemme i påsken prøvde jeg den på og dessverre (på en måte) var den såpass for stor at jeg ikke kan bruke den 17.mai. Jeg får heller sy den inn til neste år, når kg. har holdt seg nede (forhåpentligvis). Jeg har derfor spurt bestefar om jeg kan få lov til å bruke bestemors bunad i år. Det er en setesdalsbunad (som den i midten på bildet) og jeg skal prøve den når jeg kommer til Bjørkelangen på mandag. Jeg krysser fingrene for at den passer.

Sjekk hva yr skriver om 17.mai-været.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar