Søk i denne bloggen

fredag 20. mai 2011

17.mai 2011

Bjørkelangen skolekorps med flere drilljenter enn musikanter, søstrene sisters, JM og Jenny, Odin i toget.

Min 17.mai var strålende fin. Jeg stod opp ganske tidlig for å ha tid til både frokost, dusj og bunads-påkledning. Skålte i musserende til frokosten og klarte utrolig nok å kle på meg hele stasen uten hjelp etterpå. Prøvde jo bunaden etter bestemor først på mandag, og var kjempeheldig da den satt som et skudd. Det var utrolig morsomt å ha på seg setesdalsbunaden. Ingen på Bjørkelangen har maken.

Odin, Heidi, Thomas og jeg dro bort til kirka for oppmøtet til barnetoget som skulle gå klokka 11.00. Vi gikk med Festningsåsen barnehage, der Odin går. Rett før vi gikk kom det noen regndråper, men resten av dagen slapp jeg faktisk å bruke paraplyen. Mer kan man ikke be om. Bjørkelangen rundt var som det pleier, med kjente fjes langs hele løypa. Vel fremme på barneskolen var det duket for nasjonalsangen, taler, underholdning fra scena og leker.

Etter "barneskolegreiene" ble det en liten pause i feiringa og jeg fikk regna litt matte med Snorre som hjelper før vi gikk for å se russetoget. På kvelden feira vi bursdagen til både Norge og meg med familie hjemme hos mamma og pappa. Ooooog helt til slutt rakk jeg en økt til med matte. Hurra for Norge og matte og alt det der.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar