Søk i denne bloggen

mandag 21. februar 2011

FORSINKET HELG

John Morten og jeg jobber ofte motsatt av hverandre i helger. Derfor blir det ofte sånn at vi ikke får tid til den etterlengta helgekosen. Det vi gjør da, er å flytte den til en eller annen ukedag istedet. Denne gangen ble det "lørdag på mandag". Jeg diska opp med et skikkelig fancy måltid, og slo til og med til med dessert:



JMs dessert.

Hovedrett:
Indrefilet
Asparges med parmesan og pinjekjerner
Brokkoli
Hjemmelaget aioli (mager kesam, lettmajones, hvitløk, salt og pepper)
Kryddersmør
Ovnsstekte potetbåter til JM
Bakt potet til meg

Tips til deg som er på "slankern": Gjør som med og spis mye av grønnsakene,  og mindre av tilbehør som kryddersmør, pinjekjerner og aioli.

Dessert:
Mager vanilje-kesam
Jordbær
Bringebær
Dots sjokoladekjeks i biter
Legges lagvis i dessertskål.

Jeg spiste min uten kjeks, og hadde dermed en sunn og frisk dessert!

M ;)

1 kommentar: