Søk i denne bloggen

fredag 28. januar 2011

Superdigg lunsj.

Nøtta mi!

Bæra mine!

I dag hadde jeg liksom ikke noe lyst på lunsj da tida egentlig var inne for litt påfyll. Knekkebrød, grøt, brød, omelett.. Ingenting som fristet. Men så kom jeg på at jeg hadde kjøpt med meg en kokos og forskjellige bær fra butikken i går. Dermed ble det oppdelt, fersk kokos, delte bær og en liten dert vanilje-kesam til lunsjen i dag. Helt fantastisk nydelig.

Tips til hvordan man kan dele kokosen:
Kokosen er superhard og det kan virke som om man trenger en hammer for å få delt beistet. Jeg googlet litt og fant en greiere måte å gjøre det på. Man tenker seg at kokosen er jordkloden. De tre "øynene" er nord og andre enden sør. Så finner men ekvator og banker løs med en tung kniv. Dersom man er skikkelig dreven skal det kunne gå an å dele nøtta på bare ett forsøk, men for meg måtte det litt flere ganger til. I tillegg klarte jeg å kjøre den skarpe kniven rett inn i hånda. (Fikk et kutt i hånda, men alt kan ordnes med plaster). Da snudde jeg kniven og slo med eggen i stedet. Funket som en drøm. Nøtta får en fin sprekk rundt hele, og man kan dele den i to. Inne er det digg kokosmelk.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar