Søk i denne bloggen

onsdag 22. desember 2010

Hjem til jul.

Trykk på bildet for å se det i full størrelse.

Etter uker med eksamensstress, og èn uke med veldig mye jobbing etter det, var det helt fantastisk å rette snuta mot Bjørkelangen på fredag. Jeg kom hjem til julepynta leilighet og pepperkakehusknusing hos Heidi og Odin. Lørdag dro Odin og jeg med toget til Oslo. Odins julegave fra Guro og meg i år var at vi tok ham med oss på putti Plutti Pott-forestilling i Oslo sprektrum, etterfulgt av restaurantbesøk. Odin og jeg ble møtt med rykende gløgg, hjemmelagde pepperkaker og julemusikk. Da kjente jeg at jeg kunne senke skuldrene litt og "puste på ei stund". Guro bor på Grønland, så vi hadde gåavstand til spektrum. Forestillingen begynte klokka tre og varte i ca. to timer. Etterpå tok vi banen til TGI Friday`s. Vi hadde googlet litt og sånn for å prøve å finne en barnevennlig restaurant som ikke var en kjede, men det fant vi ikke. Både Guro og jeg har hatt noen litt dårlige opplevelser med TGI Friday`s før, så vi var litt i tvil om vi skulle velge å gå dit. Men det var helt supert. Odin fikk tegnesaker, nisselue, ballong og egen meny, servitrisa vår var veldig hyggelig og maten var god. Anbefales for barnefamilier.

Det tar på med en heldags i storbyen.

Søndag morgen ble en skikkelig deilig og slapp morgen. Odin, Guro og jeg la oss under dynene på sovesofaen i stua og så på Polarekspressen, en kjempenydelig og vellaget julefilm om en gutt som ikke vet helt om han tror på Nissen lenger. Han blir henta av Polarekspressen, natt til julemorgenen og blir med på en ganske spesiell reise som avsluttes hos Nissen på Nordpolen. Sett den? Det burde du!
Litt utpå dagen fikk vi på oss uteklærne og tok turen ut i bakgården der vi lekte en stund. Så gikk vi på Oslo City, der Odin selvsagt hadde lekebutikken som mål. Jeg ble superstressa da jeg så at klokke var fire minutter på fem og vi fikk plutselig fart på oss. For klokka fem begynte jo EM-finalen i håndball. Jeg fikk med meg det meste av den spennende kampen, heldigvis. Litt senere kom Snorre hjem og Odin og jeg bestemte oss for å bli en natt til fordi formen ikke var helt på topp.

Trykk på bildet for å se det i full størrelse.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar