Søk i denne bloggen

torsdag 7. oktober 2010

Suppe-torsdag.

Som jeg skrev i går har jeg fått mange nye kokebøker. JM og jeg har laget en liste over noen av oppskriftene vi kan tenke oss å teste ut. I dag falt valget på Pølsesuppe. Sunt, veldig enkelt og innmari godt. Jeg kokte opp vann med salt, pepper og hvitløk i. Skulle egentlig være buljong, men den jeg hadde var dessverre utgått på dato og havna i søpla. Når vannet kokte hadde jeg oppi poteter, persillerot og gulrot. Etter 5-10 minutter tok jeg oppi skiver av røkt kalkun/kyllingpølse. Lot suppa koke på lavere varme og tilsatte litt hakket, fersk persille. Herligheten serverte jeg med grove rundstykker.

I dag hadde jeg dekket på på kjøkkenet. Vi pleier ofte å spise i stua, forran TV-en, men det er egentlig mye koseligere å spise ved kjøkkenbordet. Da har man mer fokus på maten også kan man prate sammen om hva som har skjedd i løpet av dagen.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar