Søk i denne bloggen

torsdag 5. august 2010

Miami ink

Jeg har hatt helt dilla på å se på miami ink om dagen. Det er gamle episoder som går på viasat4. Man får jo så innmari lyst på tatovering når man ser på det programmet. Tatovørene er kanonflinke og kundene er skikkelig kule. Resultatet blir alltid bra. Jeg har også sitti og sett over innsendte bilder på vg.no. Folk kan sende inn bilder av tatoveringen(e) sin(e) og Kat von D skal til slutt kåre Norges kuleste tatovering. Jeg blir så flau over å se mye av det som er sendt inn. Det er greit nok at folk er fornøyd med sitt eget valg av kroppskunst, men noen av de skjønner vel selv at den ikke er Norges kuleste? For eksempel skjønner jeg at det ikke er noe vits i å sende inn min tatovering.

Jeppda, jeg har tatovering. Det er ikke kjempemange som vet det, men jeg har en liten en på høyre hofte. Den syns ikke engang når jeg kun har på truse. Historien er som følger: Da jeg var 16 år var jeg i Latvia på skoletur. I Riga hadde de en superkul tatoverings-sjappe der ingen spurte om alderen min. Jeg bestemte meg for å ta tatovering og endte opp med et rødt og kult hjerte med svart omriss. I utgangspunktet ville jeg bare ha svart omriss, men språklige misforståelser førte til at den ble fylt med rødt og gult. Til tross for at den ikke ble som jeg hadde tenkt meg var jeg strålende fornøyd. Noe så kult som en tatovering da gitt! Det kan ikke ha tatt stort mer enn et år eller noe før jeg ikke likte den i det hele tatt. Den gjenspeilelet på ingen måte min personlighet, den var harry og dårlig utført. Heldigvis var den lett å skjule. I fjor sommer bestemte jeg meg for at jeg ville tatovere over hele greia. Jeg brukte hele sommern og begynnelsen av høsten på å finne motivet. Det endte med selvlaget motiv: En sort boks med min egen forbokstav i. M-en er lysegrå. Jeg er veldig fornøyd med hvordan resultatet ble og føler at jeg ikke kommer til å bli lei av denne på samme måte. Den er ikke superkul eller noe, men jeg er glad i den allikevel. Nå må jeg bare ta meg en tur og oppfriske den. Det er nemlig sånn at når man tar mye sort farge på ett sted vil ikke huden ta til seg alt. Derfor er den litt sjoldete.
Jeg tenker ofte at jeg har lyst på fler tatoveringer, men jeg finner aldri et motiv jeg liker. Uansett hva man tar er det stor sannsynlighet for at man vil angre. Mennesker forandrer seg jo gjennom hele livet.

M ;)

3 kommentarer:

  1. "16 år", "Latvia" og "skoletur" er vel tre ord som ikke burde finne sted når man forteller om sin første tatovering. Hehe :) Det ble heldigvis bra til slutt da. Jeg synes at m-en du valgte ble veldig fin.

    SvarSlett
  2. Nei, du sier noe der. hehe.
    Takk for det, birthday girl. Jeg er ganske fornøyd selv også. ;)

    SvarSlett
  3. heheh. husker den tatoveringen!! var det ikke du og Maria som tok en sammen!! :) hehhe huff ja helt enig med at 16år. riga og skoletur ikke passer så veldig godt sammen!! var en bra tur da.. med tanke på hvor mye malibu og annansjuice vi fikk i oss ;)

    SvarSlett