Søk i denne bloggen

mandag 28. juni 2010

Road trip, kino og Oslotur.

Torsdag kom jeg til Bjørkelangen i fem-tida. Jeg brukte dagen til å være sammen med søster, Odin, mammma og pappa. Fredag hadde jeg fått låne bil av Heidi. Da dro jeg innom Lillestrøm og plukka opp Guro, før vi kjørte til Lillehammer. Jeg hadde endel pappesker og stæsj som skulle ned i kjelleren der, men det gikk heldigvis kjapt. I tillegg hadde jeg med kafè-bord og stoler.

Guro og jeg koste oss med lunsj hjemme hos meg. Så dro vi rundt for å finne kurver, potter og planter til å pynte opp ute med. Vi var innom Kid, der jeg fant to stråkurver og en stor potte til nedsatt pris. Vi var også innom Feel, der hadde de utrolig mye fint nå, men ettersom Kid var billigere kjøpte jeg ikke noe der. Guro ville innom Jysk for å se etter puter til sine kafè-stoler, men fant ingen som fat i smak. Det gjorde jeg! Superbillige, helt enkle puter. 25 kr.stk. Runden ble avslutta på Hageland. Der fikk jeg god hjelp til å plante i pottene og potta jeg hadde kjøpt. I tillegg fant jeg et veldig søtt, lite fuglehus som jeg bare "måtte" ha. Det føltes som en storhandel da jeg fikk lessa bilen med de flotte plantene. Men mine saker var bare småtteri i forhold til Guros kjøp. Hun fant seg rett og slett en hagebenk som hun fikk for 200 kroner, fordi den hadde stått der så lenge uten å bli solgt. Den var i smijern og tre. Smijernet var grønt, så den var ikke så lekker, men med noen malingsstrøk kommer den til å bli kanonfin. Røverkjøp!

Vi dro innom meg med det jeg hadde kjøpt og jeg klarte selvsagt ikke å vente med å sette alt på plass. Det kan hende jeg forandrer litt når jeg kommer opp igjen og ser over, men jeg syns det pynta opp veldig. Bildene er tatt med mobilkamera, så kvaliteten er så som så. Øverst til venstre: I hjørnet av verandaen satte jeg den store potta jeg kjøpte, som jeg fikk hjelp til å plante en ute-hortensia i (en av mine favorittblomster)og kurven. Øverst til høyre: kafè-settet med nye puter, bordet med ny, pyntelig, liten hvit blomst i den kule kronepotta jeg fikk av Heidi. Nederst til venstre: benken som jeg har malt hvit med fuglehuset og hvit potterose. Nederst til høyre: Pyntefugler og kurv med blomster i trappa til verandaen.

Guro og jeg satte snuta mot Lillestrøm etter noen timer på Lillehammer. Vi hadde dårlig tid fordi vi hadde bestilt billetter til SATC2 på kino. Først måtte vi stoppe på bensinstasjonen for å fylle bensin, olje og oss selv. Vi fikk hjelp til det med olja, men de som jobba der visste nesten mindre enn vi gjorde selv og hele bensinstasjonbesøket tok ganske lang tid. Guro klarte også å avslutte det hele med å miste en brusflaske i gulvet, som eksploderte. Vi var temmelig flaue over alt oppstyret vi hadde laget og kom oss vekk igjen så fort som mulig. Vel framme på kinoen rakk vi filmen akkurat. Kvelden/natta endte i Oslo, ettersom Guro måtte ha med seg hagebenken sin.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar