Søk i denne bloggen

torsdag 6. mai 2010

Tigerstaden.

Aker brygge, Mia og meg, middagen.

På tirsdag ble jeg med Guro hjem til hennes leilighet i Oslo. I går, onsdag, hadde jeg en kjempefin dag. Vi våkna til strålende solskinn og nok plussgrader til å sette på seg tøysko. Guro dro på jobb, mens jeg gjorde meg klar til å møte Karethe og Mia. Jeg har ikke sett de to siden før jeg dro til Afrika (naturligvis) og jeg var spent på hvor stor Mia har blitt. Sist gang jeg var sammen med dem krabba hun rundt og babla, men prata ikke. Nå sier hun flere ord og kan gå noen selvstendige skritt (rekorden er 3,5 skritt sier Karethe). Hun er fortsatt like blid. Vi hadde det veldig hyggelig med sushi og iskaffe ute og rusletur på Aker brygge.

Da Guro var ferdig på jobb sa jeg ha det til snuppene og gikk for å møte henne. Odin har bursdag på mandag, så vi gikk for å finne gave til ham. Vel hjemme, etter en lang dag i byen, lagde vi oss marinerte scampi med nudler og yoghurt-aioli. Nydelig! Vi ble såpass mette at vi trengte en ny, liten luftetur. Vi gikk bort til videosjappa og leide en DVD. Valget falt på Oscar-vinneren Precious. Den handler om ei 16 år gammel jente som er gravid med sitt andre barn. Barnefaren er hennes egen far. Jeg kan ikke fortelle mer, for jeg syns du burde se den selv. Det var en utrolig gripende og bra film. Strålende skuespill. Anbefales på det sterkeste.
Vi var forresten innom butikken for å se om vi fant noe spiselig å kose oss med til filmen. Da så jeg at det har kommet utrolig mye nytt på godtefronten siden sist jeg var hjemme. Både i potetgullhylla, kjekshylla og sjokoladehylla. Vi var uansett for mette til å kjøpe med oss noe denne gangen (heldigvis?).

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar