Søk i denne bloggen

onsdag 27. januar 2010

Filmstjerne-mormor.

De siste dagene har jeg hatt et stramt "farvel-program". Mandag hadde vi siste skoledag før avreise. Etter skolen dro jeg til Oslo for å være sammen med Guro. Vi tok en liten shoppingrunde slik at jeg fikk kjøpt inn de siste tinga jeg trengte til turen. På kvelden spiste vi thai på Rice Bowl ved Youngstorget sammen med Torgeir. Tirsdag inviterte Guro og jeg Karethe og Mia på lunsj i Guro og Snorres leilighet. Det er hyggelig at så mange har tid til å møte meg før jeg drar. Guro fulgte meg til toget da jeg skulle videre til Bjørkelangen. Vi ble litt triste der vi stod, tårene spratt samtidig som vi lo litt av hvor teite vi sikkert så ut.

I dag har jeg vært hos mormor og morfar. Vi spiste lunsj og koste oss med å se på gamle bilder. Mitt absolutt favorittbilde er det jeg har lagt inn her (tatt bilde av bildet med mobilen. jeg prøvde uten blits også, for å unngå det lyspunktet, men det ble uskarpt). Det henger på veggen hos mormor og morfar og er et portrett av en ung og svært vakker Solbjørg (mormor)! Jeg syns nesten hun ser ut som en filmstjerne.

Ellers er jeg selvsagt så mye som mulig sammen med Odin om dagen. Jeg kommer til å savne han veldig. Jeg ble litt trist da jeg holdt på med pakking i dag. Og apropos pakking er jeg nå nærmest ferdigpakket. Lærerne har anbefalt oss å ta med oss så lite som mulig. Det viser seg å være veldig utfordrende. Selv etter heavy nedkutting i pakkelista har jeg nesten full koffert.

I morgen er siste dagen på norsk jord på veldig lenge.
M ;)

1 kommentar: