Søk i denne bloggen

tirsdag 17. november 2009

Hverdag, chili og pølsefingre.

Her går det fortsatt i praksis. I går hadde jeg en matematikktime og en norsktime. I tillegg var jeg med og så på svømming. I dag hadde jeg ansvaret for heimkunnskap og gym. På menyen i heimkunnskapen stod laks, pasta og salat. Elevene gjorde en kjempejobb. I gymtimen hadde jeg ballspill med hovedvekt på håndball. Det var veldig morsomt.
Ettersom jeg hadde gymtime og lite friminutt i dag har jeg gått med gymklær hele dagen. Det passa seg sånn at jeg kunne dra på Elixia i de samme klærne i kveld også. Veldig praktisk!

I kveld har jeg vært sliten. Det blir jeg alltid når jeg er i praksis. Det er lange dager, full konsentrasjon hele tiden og i tillegg er planlegging på kveldstid. Derfor måtte jeg rett og slett ta meg en høneblund etter middagen. Da jeg våkna opp hadde fingrene på høyre hånd hovna opp i tuppene. Mine fingre er ikke akkurat smale pianofingre fra før av, så det ser ikke særlig pent ut. Det jeg tror har skjedd er at jeg har fått en reaksjon på chilien som jeg brukte i middagen. Den var utrolig sterk og fordi jeg har vært slapp med å skylle hendene godt etter å ha kuttet den opp har jeg smertelig fått erfare hva chili kan gjøre både med øyne, nese og, tydeligvis, fingre. (Jeg har selvsagt ikke pelt meg i nesa, men klødd meg under). Håper fingrene er tilbake til normal størrelse i morgen.

I morgen er det engelsk -og norsktime som står for tur. Jeg gruer meg litt til engelsken, siden det er en stund siden sist jeg snakket engelsk. Tipper jeg kommer til å få krøll på tunga et par ganger.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar