Søk i denne bloggen

mandag 5. oktober 2009

Mandagsrapporten.


Denne gangen vil jeg starte med å fortelle litt om hvorfor jeg ikke skrev rapport sist mandag. Jeg fikk noen tilbakemeldinger på at det er flaut å lese bloggen min, og spesielt når jeg skriver om trening. Det gikk skikkelig inn på meg. Jeg syns det er kjipt om andre oppfatter det jeg skriver feil og jeg liker det dårlig om jeg dummer meg ut. Det er jo ikke hensikten med dette. Grunnen til at jeg blogger om trening er veldig mye for min egen del, slik at jeg har litt "press" på meg. I tillegg syns jeg det er morsomt å fortelle om ting jeg har gjort som gjorde meg glad. Og ofte har dette med trening å gjøre. Etter å ha fordøyd kommentarene litt har jeg bestemt meg for å drite i de negative tilbakemeldingene og heller ta til meg alle de positive (som det jo er flest av, heldigvis).

Hvordan har denne uka vært?
Jo, den har vært veldig bra. Jeg har trent mer variert enn jeg pleier. Vanligvis er jeg ikke spesielt glad i spinning, men denne uka var jeg på en 40 min. Xykling allikevel. Det er ikke så ille når man først kommer igang, men jeg sliter med at jeg ikke klarer å presse meg selv skikkelig, fordi jeg vet at ingen ser hvor mye motstand jeg har på. Og siden jeg ikke har utstyr til å sykle får jeg litt krampe under føttene og vondt i ******. Ellers har jeg vært på DanceAerobic, Power, Total&Stryke, Pilates og Core (20 min.). Jeg har med dette forbrent 3875 kcal. På DanceAerobic-timene danser vi en Fame-koreografi nå som er veldig morsom. De to første gangene surra jeg mye, men nå har jeg lært meg den.

På lørdag var jeg med på noe kult. Jeg deltok på spontandans i Storgt. Vi var 20-30 stk. som "plutselig" dansa Fame-koreografien til den nye Fame-sangen. To instruktører starta og vi andre kom til litt etter litt. Da sangen var ferdig bare gikk vi tilbake til det vi holdt på med fra før. Stuntet skulle være reklame for både Elixia og den nye Fame-filmen. Bildet over er fra lørdag. Jeg fikk t-skjorta som jeg hadde på med under dansen. I tillegg fikk jeg en måneds gratis trening for å være med.

Kommende uke har jeg fri fra skolen. Da kan det hende jeg får tid til å trene mer på dagtid enn jeg pleier. Jeg setter ingen mål for uka, annet enn at jeg skal fortsette som jeg har gjort!

M ;)

9 kommentarer:

  1. Flaut?! Akkurat den klarer jeg ikke å forstå. Drit i slike kommentarer Marte.

    SvarSlett
  2. Takk! Det er rart hvordan et par negavtive kommentarer plutselig teller mye mer enn alle de hyggelige..
    M ;)

    SvarSlett
  3. Jaja... Dem får bare la være å lese da. Det er ikke tvang!
    Jeg syns du skal fortsette å blogge om trening og sant jeg (,selv om du gir meg liiitt dårlig samvittighet og får meg til å se ut som et støttemedlem på Elixia=P Hehe..)
    Du er flink, motiverende, og med din vilje av stål viser du oss at setter man seg mål kan man nå de=)
    Du er faktisk et forbilde på det punktet her ja!

    Det viktigste er uansett at du skal blogge om det DU har lyst til.
    Bloggere som blogger om blogging og hele tiden spør andre hva de skal blogge om, er det kjedeligste jeg vet!

    SvarSlett
  4. Hei igjen=)
    Jeg har en bekjent som driver med blogging, og hun er på mange måter litt lik deg, tror jeg. Skriver om trening og kosthold, familie og kjæreste... Ho er ei knakanes kjekk jente, som du=) Så tenkte jeg kunne tipse deg om: http://linn-sin-verden.blogspot.com/

    Det var morro å se at Annette leste bloggen din, ho er ei god jente=) Bloggverden er en rar ting=P

    SvarSlett
  5. Takk for en oppmuntrende melding og takk for bloggtips! Morsomt å lese blogger jeg ikke ville funnet av meg selv.
    ;)

    SvarSlett
  6. Hørtes ut som en morsom greie! Du får legge ut en link, når reklamen kommer ut. :)

    Blogging om trening er fint. Jeg skjønner godt det er en fin motivasjon og at du får press på det. Kjenner meg igjen i situasjonen, uten at jeg blogger om det.

    SvarSlett
  7. blogg på Marte;) du er gull<3

    SvarSlett
  8. Du er veldig flink til å blogge Marte, og jeg leser hver gang det er noe nytt! :) Forresten, den spontandansesaken! Litt sånn som de innslagene de har i skal vi danse, bare med en sang fra hairspray!:) Ser så artig ut, og sluttresultatet er jo awsome! :)

    SvarSlett
  9. Jeg setter kjempepris på tilbakemeldingene!! ;)

    SvarSlett