Søk i denne bloggen

tirsdag 20. oktober 2009

Hils på..


Marte N. Waagene
Alder: 23
Sivilstatus: Samboer
Bosted: Lillehammer
Til daglig: Allmennlærerstudent ved Høgskolen i Hedmark.


* Hva trener du?
-Jeg trener mest saltimer på Elixia. Da går det i alt fra step til afrodans, styrketrening, pilates eller spinning. Jeg prøver å trene 5-6 ganger i uka, men noen ganger blir det 3-4.
* Hva er ditt sporty mål?
-Det er et mål for meg å gå ned noen kg. i vekt, slik at jeg når et mål jeg har hatt lenge. I tillegg ønsker jeg å etterhvert se mer trent ut også. Jeg kommer uansett til å fortsette å trene fordi jeg liker det, og jeg vet at det er bra for meg.
* Hva er ditt beste motivasjonstips?
-Det aller, aller viktigste når man har lyst til å begynne å trene er å finne en treningsform man faktisk liker. Jeg har ikke trua på at man kommer til å fortsette med trening, dersom man syns det er like pyton hver gang. Dessuten er jeg overbevist om at det finnes en treningsform for alle. Treningssentre er ikke for alle. Noen liker kanskje bedre å gå på ski, sykle, svømme, være i skogen, jogge ute...
*Hva gjør treningen morsommere?
-For min del har det alltidg vært lystbetont å trene. Men da jeg fikk meg pulsklokke økte gleden enda mer, fordi jeg kan se hvor mye jeg har forbrent. Treningsklær man føler seg fin i er også med på å gjøre det morsommere å trene!
* Hva inspirerer deg til å leve sunt?
-Å se resultater. Man kjenner det veldig godt på kroppen når man lever sunt, ved at man føler seg lettere, mer våken og opplagt og blidere.
* Hva slags musikk hører du på når du trener?
- Jeg liker best å trene til sanger jeg kan teksten til, da merker jeg ikke så fort at jeg er sliten. Liste-pop er helt genialt der. Britney, Rihanna, Pink, Shakira, Cascada. Samme musikk som fungerer når man er ute og fester.
* Hva er det sunneste du har gjort hittils i dag?
-Nå har jo dagen akkurat starta, men jeg har spist frokost, tatt vitamineral og trankapsler, samt gått til og fra toget.
* Hva oppfordrer du bloggleserne dine til å gjøre nå?
-Tenk over hvilke små endringer du kan gjøre for deg selv. Litt er bedre enn ingenting.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar