Søk i denne bloggen

onsdag 24. juni 2009

Ella! Ella!

Da er vi tilbake paa Samos. I dag tok vi ferje fra Patmos. Det var en lang og fin baattur med steikende sol paa dekk.

Vi bor paa samme sted som sist. Gjensynsgleden med eierne ble stor. De er saa sote.

Hva har skjedd?
Mandag: Torgeir og jeg gikk opp til Monestery of St. John the theologian. Det er et museum med masse ikoner, billedkunst, religios litteratur osv.. osv.. Det var veldig allright. Jeg maatte ha paa meg et grelt omslagsskjort fordi de mente at shortsen min ikke passa seg. Det finnes noen flotte bilder av dette, som etterhvert skal publisreres. (Det der er fortsatt litt vanskelig aa faa til). Etter at vi hadde vaert paa museet gikk vi ned til leiligheten og la oss ved bassenget resten av dagen. Paa kvelden kokkelerte T til oss. Saa det ble en skikkelig hjemmedag.
Paa begge disse oyene vi har vaert er det fryktelig mye katter. De fleste er skikkelig magre og faele. Kattekrek! Men det finnes noen sote ogsaa. Der vi bodde paa Patmos holdt det til endel sote katter, blant annet flere kattunger. En av disse klarte gang paa gang aa lure seg inn i leiligheten vaar. Den gjemte seg under senga og vi maatte lokke den ut igjen. Dette skjedde etter middag mandag og jeg stod og lokka med baade det ene og det andre, mens katten bare tulla me meg. Da jeg neste hadde faatt den ut horte jeg plutselig latter bak meg, og oppdaga at en tysk familie i naboleiligheten hadde fulgt med paa hele jakta. Saa der stod jeg med stompen i vaeret og sleit med katta mens de satt ved middagsbordet.

Tirsdag: Siste dagen paa Patmos. Vi dro til favorittstranda vaar Campos. Der bor det en herlig gaas som tusler rundt blant badegjestene. Stranda er helt topp og restauranten tilknytta stranda er veldig bra. Det eneste som er problemet der er at de er saa vannvittig trege til aa komme bort til bordet vaart. Derfor har jeg provd aa faa oyekontakt med kelnerne slik at de skal komme. Dette pleier jo aa fungere ellers. Men saa viste det seg at kelnerne paa dette stedet trodde at jeg provde meg paa dem. Hver gang jeg saa bort paa dem smilte de bare tilbake. Og etterhvert begynte de nesten aa se litt flaue ut. De kom aldri bort, bare saa tilbake paa meg. Til slutt maatte Torger ta over jobben med aa faa dem bort. Herre min, saa pinlig.

I dag har vi altsaa dratt tilbake til Samos. Her er det meste som for, men det er litt mer trafikk enn for en uke siden. Turismen tar seg opp naa. I morgen er det meldt regnvaer. Saa da ser det ut til at vi faar en dag med kortspill og TV-titting. Vi hadde en dag med regn sist gang vi var paa oyhopping ogsaa. Det faar vaere greit. Saa blir vi ikke bortskjemt.

M

1. Hei igjen!

Så fint dere har det! Veldig artig å følge med via dine velskrevne reisebrev, Marte!

Står på reisefot selv også. Til Klaipedag som er Litauens 3. største by. Den ligger ved kysten (Østersjøen).
    I morra er det konferanse og møter hele dagen og tur i gamlebyen om kvelden. Lørdag er det sightseeing hele dagen. Så dette blir en kombinasjon av jobb og ferie. Gleder meg!

Ha det forsatt storveies og hils så mye til reisekameraten!

sqz fra Pappa

2. Hoiiii!!!
    Ikke særlig misunnlig da :P Her går det i sykehusvakter hele helgen, i et kjempeflott vær! Jesus, men men... Noen må jo streve for pengene :D Anders og JM var på Transformers 2 i går (som du sikkert har hørt), og det er nesten så jeg tror de klina, haha! I mangel på oss! Vel vel, kose der masse der nede! Ship oh hoi! ;) Klem Mina.

3. Takk for hyggelige meldinger folkens!!

Torgeir hilser tilbake til deg pappa.

Mina: Jeg ser absolutt for meg hete scener mellom guttene. Jeg syns igrunnen det er helt greit at jeg ikke var tilgjengelig for aa gaa paa kino naar den filmen der ble vist. hehe. Jeg var med og saa den forste. Ikke noe for meg, for aa si det saann. ;)