Søk i denne bloggen

søndag 21. juni 2009

En uke har gaatt.


I dag er det en uke siden vi kom. Den uka har selvsagt gaatt veldig fort, og vi er glade for aa ha mye mere tid her.

Vi er fortsatt paa Patmos og trives veldig godt. I reiseplanene vaare staat det at vi skal til Naxos, men det viser seg aa vaere bedre i teorien enn i praksis, da Naxos er ganske langt unna. Derfor blir vi her fram til onsdag, og reiser tilbake til Samoos da. I stedet tar vi noen baat-turer til mindre oyer i naerheten.

Paa dagen i gaar hadde vi en veldig slakk dag ved bassenget. Torgeir var saa innmari brent etter fredagen at han ville ha muligheten til aa gaa inn litt innimellom. Han satt for det meste i skyggen og leste. Jeg bada og solte meg. I gaar kveld tok vi turen opp til den byen jeg gaar til paa morgenturene. Vi trodde at det var en stor by, men der tok vi feil. Det var bare tre-fire restauranter der, og veldig faa butikker. Vi spiste middag paa en koselig, liten restaurant med utsikt over store deler av Patmos. Vi kunne til og med se bassenget "vaart" som lyste opp langt nedi dalen.

I dag bestemte vi oss for aa prove ut en ny strand og tok taxi til Grikos. Der var det veldig stille, derfor ble vi ikke saa lenge for vi dro til en av de strendene vi har vaert for. I kveld har vi vaert og spist verdens beste pizza og drukket gresk ol, Mythos.

Som sagt lever vi livets glade (og ganske late) dager her i solfylte Hellas. Vi har begge lest de to siste bokene i Stieg Larssons Millenium-triologi. Veldig spennende! Vi har ogsaa lest en bok av Linn Ullmann som heter Et velsignet barn. Baade T og jeg er noen skikkelige lesehester her nede, saa naa maa vi nok kjope oss noen nye boker.

Jeg ser paa yr.no at sommervaeret har kommet til Norge ogsaa. Det var paa tide!
Jeg blogger mer paa tirsdag. :)


M
ps. Fortsatt ikke mulighet til aa legge ut bilder, jeg er paa samme sted som sist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar