Søk i denne bloggen

tirsdag 28. april 2009

Hva skjer`a?

Joda, det skjer jo litt av hvert.

Lørdag: En utrolig deilig dag.
Jeg starta dagen med en skikkelig god treningsøkt. Løp på tredemølle og gikk gjennom hele styrkeprogrammet som er laget av min PT. Etter det kunne jeg med god samvittighet rusle hjem og sette meg ut. Satte på meg bikinitoppen og kortbukse, smurte meg med solkrem og tok med meg en stabel med blader. Det var faktisk så varmt at jeg gikk inn og skifta til bikinitruse også! Sånn satt jeg ganske så lenge. Det var utrolig deilig.
På kvelden var jeg invitert bort i bursdagsselskap til ei i klassen til JM. Hun heter Line og fylte 22 år 27.04! Jeg stasa meg opp i hvit blondetopp, lyst olaskjørt med høyt liv, strømper, svart cardigan og hvite tøysko. Følte meg ganske så fin. Og var absoultt klar for en morsom kveld. Det var utrolig hyggelig å møte masse nye mennesker. Vi hørte på uttallige gamle slagere, alt fra spice girls til postgirobygget. Hele gjengen sang med for full hals. Fantastisk. Jeg drakk både cider og punsj. Line og Eline hadde laget en herlig punsj med masse frukt i. Visste dere at frukten trekker til seg nesten alt av sprit? Det visste ikke jeg, så jeg tok selvsagt med masse frukt i glasset. Skål. Tjohei.

Søndag: Ikke like deilig dag.
Jeg blir heldigvis sjeldent fyllesjuk. Men selv om formen i seg selv var ok, var det ikke kjempemoro å stå opp klokka 06.30 for å gå på jobb. Jeg hadde en åtte og en halv times arbeidsvakt som gikk overraskende bra. Jeg holdt koken oppe ved blant annet å ta med meg brukeren på tivoli oppe ved Kristins hall. Og dere som har vært i Lillehammer kan jo tenke dere hvor slitsomt det var å dytte en manuell rullestol fra bortafor sentrum og opp til hallen!
Etter jobb hadde jeg store planer om å dra på en 75 min. step -og styrketime (Bikinis don`t lie), men kroppen ga helt opp da jeg kom hjem til sofaen.

Mandag: En både nyttig og hyggelig dag.
Hele denne uka har jeg fri. Deler av klassen er på studietur til Roma, med jeg er ikke med fordi det var svindyrt. Dermed har jeg fri. På forhånd har jeg bestemt meg for å dedikere denne uka til nyttige formål som rydding, trening, jobbing og eksamenslesing. Denne dagen var satt av til å rydde opp i alle skolesakene mine (og litt i JMs). Vi har alle bøker, permer, hefter, notatbøker osv. samla på et sted. Og helt til i går var det et eneste stort kaos. jeg brukte ca. to timer på å se over løsark, hulle dem, sette inn i permer og sortere annet som lå der. Det var knalldeilig å få gjort. Jeg rydda også i en skuff jeg har. Det er en sånn alt-mulig-rart-skuff. Da jeg hadde gjort dette fornuftige hadde jeg så innmari lyst til å trene, men jeg rakk ikke Elixia, fordi Thea skulle komme på besøk. Derfor ble det styrketrening hjemme. Det er ikke så dumt det heller.
Klokka 15.00 kom Thea med toget fra Hamar. Vi stakk på butikken og kjøpte inn til carbonara, som Thea hadde sett reklame for, og så leide vi film. Ingen av oss var i humør til hverken drama eller noe annet seriøst, derfor ble det Get smart. Den så jeg på premiere i NY, noe som var en herlig opplevelse. Vi hadde en veldig hyggelig kveld i går. Carbonaraen ble digg (sjekk utt www.egg.no for oppskrift, enkelt å lage), filmen var som forventa, og dessuten fikk vi selvsagt med oss En god nummer to!

Tirsdag: jeg ser for meg at dette blir en bra dag.
Jeg har sovet lenge i dag. Helt til 10.00. Det føles greit. nå har jeg sittet lenge ved pc-en og begynner å bli klar for å starte med dagens gjøremål. Jeg har jo, som sagt, en fryktelig nyttig uke, og dagens nyttige er å rydde kjelleren. Vi har en bod i kjelleren som begynner å bli full nå. Og det finnes ikke orden i sakene. Vi har julepynt, vinterklær, skoesker, sko, ski og masse annet ræl i et eneste sammensurium. I tillegg har jeg masse klær som er blitt for store. Og disse må sorteres. Noen skal jeg prøve å selge, noen kan rett og slett bare kastes, mens andre skal jeg gi til Fretex.
I kveld skal jeg på den gode, gamle tirsdagstreninga: Elixia Power etterfulgt av Step. Kvekden avsluttes med Frustrerte fruer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar