Søk i denne bloggen

tirsdag 24. februar 2009

Vann, strand, hopping, shopping, frisk frukt, bademadrass, hvite hus og en og annen hjemløs pus.

Som jeg nevnte i innlegget nedenfor skal Torgeir og jeg på øyhopping i sommer. Det er fem år siden vi var på øyhopping sist, så det blir litt sånn jubileumstur. Jeg har søkt etter flybilletter i hele januar og februar. Fortvilelsen har bredt seg ettersom jeg har sett prisene bare stige. Det var blitt såpass ille at jeg ikke fant billetter til under 12 000 (Vi hadde satt oss en maksgrense på 7000 pr. pers). Og det er bare for fly t/r. Vi har hatt lyst til å fly til Skiathos, som vi gjorde sist. Men etter at Mamma Mia ble spilt inn der har prisene skutt i været. Derfor bestemte vi oss for at vi kan fly til en av de mindre øyene, og derfra dra hvorhen vi vil. Og i går fant jeg endelig billige billetter! Det var bare fire billetter igjen på den aktuelle datoen, så nå har vi slått til. Billettene er bestilt! Vi reiser søndag 14.juni. Etter det venter to uker med hopping, før Torgeir vender snuta mot Norge og jeg møter Thea, som skal feriere med meg den siste uka. Jeg gleder meg så vanvittig at jeg nesten ikke klarer å tenke på noe annet. Flyet går til (og fra) Samos. Samos er en del av et område med masse øyer (Naxos, Kos, Patmos, Ios osv..). Det ligger sånn til at det gir mulighet for å reise mye rundt, også til Skiathos og Skopelos, selv om det blir en lengre tur. Jeg kan også fortelle at Samos er fødestedet til den kjente matematikern Pythagoras, som vi alle er så glad i. Spesielt jeg.

Nå er det bare å sette igang å spare penger. Ikke minst skal jeg framover være på utkikke etter fine sandaler, kule bikinier, sommerkjoler og annet stæsj som er aktuelt å ha med på tur. Men med visse begrensninger, med tanke på at jeg ikke er millionær og at jeg må åakke i sekk fordi vi skal flytte mye på oss. Noen som er misunnelige kanskje?

4 kommentarer:

  1. hehe.. ;) Men til høsten kan du og jeg ta turen til Geneve?

    SvarSlett
  2. Åååå, det har Stian og jeg planer om også! 2uker i juli.. Men det gjenstår å se om de blir satt ut i live.

    SvarSlett
  3. Ikke jeg for jeg skal VÆRE MED!!! Hihi :D Jeg snakker ikke om annet jeg heller.

    SvarSlett