Søk i denne bloggen

torsdag 8. desember 2011

IKEA og sånn..

Kjedelig å ikke ha nett hjemme. Jeg vil så gjerne holde dere oppdatert på ordninger i den nye leiligheten. Nå benytter jeg meg av diverse nett i påvente av eget nett som skal være på plass om en uke. Akkurat nå er det NSB sitt trege gratisnett som får kjøre seg. Siden sist har jeg hatt nattevakter, vært på IKEA, vært i bursdag, prøvd å montere IKEA-møbler og hatt MIER trening der du er.

JM og jeg brukte hele tirsdagen på Ikea Furuset og Ikea Slependen. Da dro vi direkte etter at jeg hadde vært på nattevakt og var ikke hjemme før i åttetida på kvelden. Jeg har blitt rå på å klare meg uten søvn av å ha nattevakter i ny og ne. Denne gangen hadde jeg to nattevakter på rad, og hadde to døgn hvor jeg sov til sammen ca. tre timer. Uansett. Vi fikk handlet alt vi trengte fra Ikea på tirsdag. For det meste var det møbler til gjesterommet. Seng, arbeidsbord, stol, hylle, lampe.. I tillegg ble det helfigurspeil til gangen, noen bilder, kjelesett og annet som er enda mindre interessant å lese om enn de tingene jeg allerede har ramset opp. Skjønner jo at det ikke er så spennende uten bilder. Bildene kommer når ting er på plass.





I går kveld skulle jeg hatt Roede-kurs som vanlig, men det viste seg å være en uheldig onsdag å ha kurs på, da bare én av deltakerne hadde anledning til å komme. Da ble det til at hun får igjen den gangen ved en senere anledning og jeg fikk kommet litt tidligere i bursdagsselskapet til Kay Morten (kompis av JM) enn jeg egentlig skulle. Utrolig koselig å være litt sosial oppi alt leilighetsstyret.

I dag har jeg brukt absolutt hele dagen til å montere møbler. Jeg synes jo faktisk det er litt artig jeg da. Mens JM rømmer. I dag slo vi et slag for likestilling, da jeg monterte møbler og JM lagde middag. Tipp topp ordning spør du meg. Møbelmonteringen ble litt mindre morsom da ting ikke gikk helt som planlagt. Jeg holdt på i det uendelige med å sette sammen gjestesenga, som består av veldig mange deler, ettersom den har skuff med hjul på under, der det er plass til en ekstra madrass. (Hvorfor valgte vi ikke den enkle Hemnes-senga?). Da jeg begynte å se enden på visa skar ting seg. Vi har antageligvis fått en del der de ikke har laget skruehullene dype nok, noe som fører til at vi ikke får inn skuffene som skal være under. F****.  Jeg ble drittlei og gikk over til å sette sammen arbeidsbordet i stedet. Det burde jeg kanskje spart meg, for mitt trøtte hodet påvirket meg til å sette den ene delen opp ned. Det betyr at jeg må skru fra hverandre halve greia igjen for å snu den, ellers vil ikke skinnene sitte riktig ifh der skuffen skal inn. Da var det like greit at tida var inne for å ha Meir utetrening. I 12 minus hadde damene fantastisk innsats og jeg ble stappfull av ny energi. Hurra! Selv kunne jeg ikke delta så mye som jeg ønsker/pleier, for jeg har hatt en muskelavrivning i tykkleggen (igjen).



Skjønner hvis du ikke gadd å lese all teksten. Lover flere bilder og kortere tekst neste gang.

M ;)

1 kommentar:

  1. Får fnatt av hele IKEA og i alle fall montering av møblene ;) Men så deilig det er når man er ferdig og alt er fint rundt en!

    SvarSlett