Søk i denne bloggen

tirsdag 15. mars 2011

Min lille bestevenn.

Jeg har flere gode venner som jeg er glad i. Men den som varmer hjertet mitt mest av alle, han er den av dem som jeg har kjent kortest tid. Han er nemlig bare 5 1/2 år. Odin er en utrolig flott gutt. Han er snill, omtenksom, kjærlig og veldig morsom. Hver gang jeg reiser fra ham, eller ham fra meg, får jeg en vond klump i brystet og tårer i øynene. Nå har jeg det akkurat sånn. Jeg sitter på toget i retning Lillehammer og bak meg har jeg ei helg som gikk altfor fort.

"Tante Marte! Det er deg som klapper en struts".

Vi har ikke gjort de helt store tingene i helga, men det trenger vi ikke heller. Vi koser oss allikevel. Søndag gikk vi til mamma og pappa en tur. Odin viste meg "en litt lang snarvei", så vi brukte lang tid på å komme oss dit. Odin har snakka lenge om at han gjerne ville bake kringle med mamma, så det skulle de to gjøre. Men det viste seg at kringle ikke var kringle. Mamma bladde gjennom gjærbakstboka for å prøve å finne ut hva det var han mente de skulle bake, men ikke noe stemte. "Mormor, det er sånn kringle som du bakte da jeg var 3 og 4 år. Sånn med stort hull oppe og lite nede". Ingen av oss forstod helt hva slags bakst dette skulle være. Så fikk vi ham til å tegne, og da han lagde en trekant forstod jeg at han mente kromkaker. Dermed ble det julebakst i mars:

Mormor og Odin måler opp mel.


Odin inspiserer "kringla".


Mormor/mamma kan dette med kromkaker.

Og en liten en til slutt.
Mandag var Odin i barnehagen på dagen, men kvelden hadde vi masse tid til bare oss to. Vi koste oss som bare vi kan ute i snøen. Og etterpå gikk vi inn i sofaen og så på WallE under hver vår dyne og med stua stua full av tente stearinlys. Leggetiden ble som vanlig litt for sein, ettersom jeg ikke klarte å si nei til lesing. Det er så innmari koselig å lese på senga! Noen bilder fra mandagen:

Fine gutten.

I lånt lue. Heidi sin.

Morsomt å leke ute.

Hoppings!
Gleder meg til neste gang jeg skal være sammen med min lille bestevenn.
M ;)

1 kommentar:

  1. Kjersti=)mars 15, 2011

    Hehe! Utrolig kreativ måte å forklare kromkake på da.. Veldig søt gutt!

    SvarSlett