Søk i denne bloggen

fredag 31. desember 2010

Julaften og romjul.

Julehygge i Stasjonsveien, + mamma og pappas juletre (nederst til venstre)
Jeg våknet passelig tidlig julaften morgen av en gira 5-åring som hadde funnet strømpa si. Jeg fikk strømpe jeg også, og i den var det nydelige øredobber fra Snö, Sex and the city 2 på DVD, samt melkesjokolade. Jeg konkluderer med at Nissen gjorde en god jobb i år igjen. Vi laget istand frokost og satte på NRK. Fikk med meg hele 3 nøtter til Askepott mens jeg lakket negler, børsta håret og spiste litt sjokolade fra strømpa. Da Askepott og prinsen red inn i solnedgangen løp jeg til badet for en dusj, slik at jeg ble klar til å dra til kirkegården med pappa, bestefar og Guro.

Grøtspising med flotte folk.
Klokka 14.00 var det risengrynsgrøt hos mamma og pappa. Vi har en tradisjon på det, sammen med naboen til mamma og pappa. Ettersom vi "barna" er, eller begynner å bli, voksne, har vi vokst voldsomt i antall deltakende. Noen har fått barn og nesten alle har kjærester. I år var vi 18 stk, og det uten JM som dessverre jobbet dagvakt i Lillehammer. Nissen kom tilogmed en tur. Han kom ikke inn da, for han hadde så innmari dårlig tid, men vi så ham huske og tulle ved huskestativet. Morosamt for dessa som er små (og oss litt større).

Julaften hos mormor og morfar.
Selve julekvelden var hos mormor og morfar. Vi var bare voksne der i år, så det ble litt annerledes jul på en måte. Men deilig mat, fine samtaler og tradisjonell pakkeåpning var på ingen måte feil. Dessuten var det jeg som fikk mandelen i riskremen i år. Jeg kan bare huske å ha fått den to ganger tidligere, enda jeg har deltatt i kampen mange, mange ganger.
Men hva fikk jeg til jul?
For å nevne noe: diamantring og klassisk, rød Chanel-leppestift av JM (har ønsket meg ring i flere år, og ble overrasket og veldig glad for denne. Har den på hver dag og kan poste bilde av den en gang), nye kjeler av mamma og pappa, bakebolle, kokebøker, andre bøker, gavekort på Estetique, nattøy, penger osv..

I romjula har jeg bare storkost meg med familien. Spist masse god mat, hatt på pysjen til fem på ettermiddagen, sett masse filmer. På tirsdag var jeg i Oslo sammen med Torgeir og så på Reisen til julestjernen på Nationaltheatret. Tipp topp alt sammen.

Trykk på bildene for å se dem i full størrelse.

M ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar