Søk i denne bloggen

onsdag 23. juni 2010

Sommer ved Mjøsa.

I dag har det vært helt strålende sommervær her i Lillehammer. Jeg har jo mange prosjekter på gang når det gjelder hage og hus og har i dag beiset verandaen, lagt ferdig bark under verandaen og luka enda mer ugress. I går malte jeg rekkverket til verandaen, samt en type krakk vi har ved inngangspartiet. Krakken var grønn, men er nå hvit og fin. Jeg blir kjempegira av tanken på hvor fint vi vil få det når alt er gjort. I dag har naboene på hver sin side skrytt av hvor bra det blir. Hun ene sa at flere i nabolaget hadde snakka om hvor stygt det var her. Det er vi jo enige i selv, men det har jo ikke vært vår skyld. Nå har vi endelig fått midler til å gjøre en grundig jobb og resultatene kommer sigende.

John Morten har hatt besøk av to kompiser og deres biler. Bilene har fått en skikkelig vask og polering. gutta holdt på i nesten fire timer og var temmelig varme i toppen. Jeg som hadde holdt på meg veranda og hage enda lenger var også varm og sliten. Derfor koste vi oss med litt vannmelon i hagen før Bastian og jeg bada. Hadde jeg ikke hoppa rett uti ville jeg ikke orka å dukke hele kroppen nedi. Det var forferdelig kaldt vann. Kaldt eller ei, årets første utebad i Norge er unnagjort og selv om det ikke var digg i vannet var det godt da jeg kom meg opp.

Guttas vaskebøtte og nye svamper.

Det blomstrer i hagen. Bak kan dere skimte nylagt bark.


Kald og våt med maskara under øynene. Fornøyd allikevel!
M ;)

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se flere bilder av hagen:)

    SvarSlett
  2. så flinke dere er til å holde på i hagen...mye jobb, men så blir det også så fint...
    gleder oss til se det senere i sommer...:-))

    Helen:::

    SvarSlett