Søk i denne bloggen

mandag 1. mars 2010

Oshakati-helg.

Charlotte, Thea, Heid, meg, Line og Veronica.

Helga som var dro Thea, Line og jeg til Oshakati for å besøke de andre jentene. Planen var soling og bading hver dag. Den planen ble veldig skrinlagt fordi været var dårlig. I stedet fikk vi massasje, shoppa, spiste god mat, leste og spilte spill (maxi-yatzy og et utrolig morsomt brettspill som heter gift trap). Fredag var pay-day. Alle i landet får lønning på samme dag og det er fullstendig kaos på butikkene, spesielt på polet. I tillegg er det milelange minibank-køer. På fredag kveld fikk jeg forresten en veldig hyggelig telefon fra Norge. Guro sa at hun kanskje kommer på besøk i begynnelsen av april. Jeg håper på det. I tillegg fikk jeg snakke med Odin. Det var stas med stor S.

Lørdag kveld var vi ute sammen med noen andre norske studenter som holder til i Oshakati. De var fra Oslo og Lillehammer. Det viser seg at det er veldig mange norske i Namibia. Kvelden endte på et utested der de spilte skikkelig dårlig musikk. Man får ikke mer moro enn man lager selv, så Thea og jeg tulle-dansa i to timer. Jeg er fortsatt støl i nakken, men vi hadde det utrolig morsomt. I går tok vi bussen hjem. Jeg hadde en merkelig person bak meg som satt og koste med hestehalen min i tide og utide, men ellers ikk turen greit.

Hva skjer ellers?

I dag var vi tilbake på skolen. Der fikk vi oss nok en utrivelig opplevelse. Som sagt har de samling hver mandag morgen. Hele skolen står på rekke og rad ute for å synge og be. I dag var det en av lærerinnene som på slutten ville at vi skulle klappe for alle som hadde kommet tidsnok. Deretter lurte hun på hva vi skulle gjøre med de som hadde kommer forseint. Lærerne bestemte seg for at elevene må være igjen etter skoletid for å luke gress med hendene. Til slutt måtte alle forseintkommerne gå på rekke foran alle de andre, mens de andre lo av dem. Det var helt forferdelig.

Nå må jeg runde av. Vil sende en hilsen til mormor som hadde bursdag i går. Gratulerer masse!!

M ;)

ps. Hvis noen vil sende en pakke ønsker vi oss Maxi-yatzy, makrell i tomat og leverpostei.

2 kommentarer:

  1. Sista from the same mistamars 01, 2010

    Hallois hallois!

    Ett par spørsmål. Hvor mye penger trenger jeg der nede for ca. en uke og hvilke vaksiner må jeg ta (hvor mye kommer de på)?

    På torsdag er det fylkesmesse og jeg er veldig spent :)

    SvarSlett
  2. Ser ut som det har gått ok med undervisningen din så langt, i og med at du ikke blogger så mye om det?
    Her skinner sola utafor kontorvinduet og jeg tar en kjapp pause for å sende en kommentar til deg. Vi er tilbake i vanlig modus etter at OL er slutt. Og det er godt. Har tett program nå bl.a. fordi vi er med i jubileumskomiteen til BSF (100 år) som innleder jubileumsuka med familiearrangement på søndag og avslutter med middag og fest i hallen neste lørdag. Har avtaler hver kveld denne uka, også i kveld, hvor vi skal gjøre i stand hallen for UKM på lørdag og barneshow på søndag. Igår henta jeg O. i barnehagen og passet ham til jeg skulle på møte. 6-7 pannekaker hver + 1 is + et kinderegg (bare til O.) og Knerten-filmen 2 ganger fikk vi tid til!! Veldig trivelig, som vanlig. Sqz fra pappa

    SvarSlett