Søk i denne bloggen

tirsdag 26. mai 2009

En eksamen overstått, på besøk hos Mia og road trip til Tretten..


Dette har hittils vært en utrolig innholdsrik dag. Tirsdager er fortsatt en av mine favorittdager. De bringer alltid med seg noe bra.

I dag sarta dagen da jeg spratt opp klokka 06.00, livredd for å forsove meg til eksamen. Jeg følte at jeg ikke huska noe av det jeg hadde lest på. Ja, her var det å stå som gjaldt. Etter en næringsrik og flott frokost, som ikke var så god som vanlig pga. nervene, gikk jeg ut av huset. Jeg hadde selvsagt både dobbel -og trippelsjekka at studentkort, nesespray og pennal var med i veska. For en grusom opplevelse det ville blitt dersom studentbeviset lå igjen hjemme! Jeg satt på med Dina til skolen. Vi gikk gjennom noen ting vi var usikre på, og ble sikkert ikke mer beroliget av den grunn.

Klokka 08.45 slapp vi inn i eksamenslokalet, der jeg ble sittende i 15 uendelig lange minutter før oppgaven ble levert ut. Da jeg snudde den og leste over ble jeg først dritstressa, men så oppdaga jeg at dette var jo ting jeg kan. Takk og lov. Etter endt oppgaveskriving vil jeg mene at det ikke lenger er å stå som gjelder. Nå vil jeg ha en god karakter.

Etter eksamen tok jeg toget til Lillehammer sammen med Christian. Han skulle møte Mia for første gang, og jeg for andre. Jeg kunne ikke la være å bli med opp en tur på besøk. Endelig fikk jeg gratulert Jon "face to face". Mia var, om mulig, enda nydeligere enn sist. Nå har huden i ansiktet glatta seg ut og er fri for kloremerker. Hun sov nesten hele tida i dag også, men jeg fikk noen gløtt av øynene hennes. Mia er en vakker skapning.

Når klokka begynte å krype over fem kjente jeg at det var kenge siden mat. Som en helt kom John Morten kjørende, med bilen full av kompiser, og plukka meg opp hos Karethe. Endelig skulle vi dra til Cadillac Diner i Tretten. jeg vet ikke om dere husker det innlegget jeg skrev i vinter om dette stedet. Men JM og jeg har prøvd å dra dit før, uten hell (det var vinterstengt). Denne gangen var det åpent. Audi-gjengen ble på ingen måter skuffet. Her ble det burger, brus fra glassflaske, 50-tallsinteriør og flipper-spill, akkopanjert av toner fra juke-boxen. Dette stedet anbefales!

Nå er det Frustrerte fruer om 10 min.

M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar