Søk i denne bloggen

søndag 8. mars 2009

Mister jeg grepet?


Tidligere denne uka gjorde jeg noe jeg har hatt lyst til lenge. Nemlig å sjekke ut hvor mange kcal jeg forbrenner på en vanlig dag uten trening. Dette vil bl.a. hjelpe meg til å legge opp kostholdet mitt. Derfor hadde jeg på meg både pulsklokka -og beltet hele torsdag dag, samt natt til fredag. Jeg visste ikke hva jeg kunne forvente meg. Etter å ha sett resultatet slo det meg hvor viktig det er å trene! På ett døgn hadde jeg forbrent 2100 kcal. På ei treningsøkt forbrenner jeg alt fra 400-1000 kcal, alt avhengig av hva jeg trener. Jeg ble supermotivert til å fortsette å trene som jeg gjør. I tillegg så jeg at kostholdet mitt også burde være som det er (eller skal jeg si har vært?). De siste dagene har jeg virkelig mista grepet om alt som heter gode kostholdsvaner. Plutselig har jeg hatt en masse gode unnskyldninger for å spise kake, sjokolade, burger, sjokoladepudding, potetgull, osv. Det rare er at jeg ikke nyter det engang. Jeg bare klarer ikke å la det være i det hele tatt! Heldigvis har jeg hatt noen gode treningsøkter. Men det er ikke tvil om at jeg ødelegger veldig for meg selv. Nå er jeg deppa og føler meg oppblåst. Her må noe gjøres. I den forbindelse ber jeg om at dere som leser dette legger igjen en supermotiverende kommentar til meg, slik at jeg får et spark bak. Andre tiltak: Jeg har nettopp fått et flunkende nytt Shapeup i posten som skal leses fra perm til perm, kostholdsdagboka skal tas flittigere i bruk igjen, og til slutt skal jeg være sta som et beist! (Først skal jeg bare spise opp isen i fryseren). Nå har jeg det hvitt på grått her på bloggen. Det hjelper det også.

I går var jeg på konsert etter jobben. Bedrock bluesband på Paddys. Det var utrolig hyggelig å se noen av gutta igjen. Dessuten er de kjempeflinke. Jeg koste meg maks! Det var Inga låmi her oppe i går. Inga låmi er Norges største kvinnelangrenn og arrageres hvert år i Lillehammer. Det resulterer alltid i mange fulle, middeladredne damer ute på sjekkeren. Høydepunktet i går var ei dame på rundt femti som var ute i skidressen og skiskoene, med startsnummeret på låret! De andre har gjerne vært innom hotellrommet og dolla seg opp i finstasen.

Nå skal jeg fortsette med å gjøre ingenting. Også håper jeg veldig på motivasjonskommentarer fra alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar