Søk i denne bloggen

torsdag 22. januar 2009

Lasagne, skole og filosofi

Sist uke var jeg hjemmeværende hus"mor", fordi jeg ikke hadde penger til månedskort. Man skulle kanskje tro det var innmari deilig med en uke fri, men jeg syns det var gørrkjedelig. Dagene gikk med til oppvask, rydding og latskap. Det meste av latskapen tilbragte jeg forran tv-en og fikk full oversikt over dagprogrammet. En av programmene jeg gjerne ser på når jeg er hjemme en hverdag er Rachael Ray (på bildet). Rachael Ray er en utrolig skravlete og, på mange måter, slitsom dame som har et talkshow der hun avslutter med å viser måltider som er kjappe å lage. Til tross for hennes litt intense stil har jeg sansen for henne, uten at jeg vet helt hvorfor. En av dagene sist uke lagde hun lasagne, som inspirerte meg til å prøve å lage skikkelig hjemmelaget lasagne selv. Dette gjorde jeg på tirsdag. Med hermetiserte tomater, fersk basillikum, hvitløk og krydder. Det blei knallgodt og er nå en ny rett i middagsreportoaret vårt. Ikke verst. Ellers har jeg jo endelig vært tilbake på skolen denne uka. Det er helt topp. Koselig å møte alle folka igjen og veldig greie ting vi jobber med i alle fagene. I både KRL og ped. har vi om filosofene (Sokrates, Platon, Aristoteles osv.) Bl.a. så vi Sofies verden på tirsdag. aldri sett den før, men likte den utrolig godt. I norsken har vi om språkutvilking. Også gøy! Nå er det tid for pilates og JustDance på Elixia. Gleder meg. :)

3 kommentarer:

  1. Så bra loggen din ser ut da, får litt inspirasjon til å lage min egen må jeg si :) Følger med videre, nysgjerrig vet du ;) Klem fra Karen-Anna

    SvarSlett
  2. Jeg vet hvorfor du har sansen for henne :) Jeg har alltid tenkt at dere to ligner. Veldig faktisk

    SvarSlett
  3. Så bra, Karen-Anna! Det er veldig stas å ha egen blogg.
    Og til Thea, jeg håper ikke jeg er like masete?! Ellers ligner jeg gjerne :)

    SvarSlett